Z roku na rok coraz więcej osób przekonuje się do różnych form aktywności fizycznej oraz do aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Rekordy popularności biją w ostatnich latach ćwiczenia aerobowe oraz ćwiczenia nordic walking. Specjaliści i sportowcy, trenerzy twierdzą, że nordic walking to „młoda dyscyplina sportowa, która zyskała miliony zwolenników na całym świecie. Jej uniwersalność sprawia, że uprawiają ją osoby w różnych grupach wiekowych. Swoje korzenie ma ona w Finlandii, gdzie w latach dwudziestych XX wieku wykorzystywana była, jako forma treningu dla narciarzy biegowych.” Nordic walking jest coraz powszechniejszy dzięki swojej uniwersalności,. Taką aktywność fizyczną można traktować, jako jeden z przyjemniejszych sposobów na aktywne spędzenia czasu z grupą swoich znajomych bądź z rodziną. Dzięki zaletom kijków do nordic walking, taka aktywność fizyczna jest szczególnie polecana osobom, które chcą ujędrnić swoje ciało, zredukować celulit i pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej. Nie istnieją badania na temat tego, jaka aktywność fizyczna jest najbardziej efektywna, niektórzy twierdzą że jest to aktywny wypoczynek w formie nordic walking, bowiem wymaga on pracy aż dziewięćdziesięciu procent mięśni człowieka. Jednak inni sportowcy, uważają, że istnieją inne bardziej efektywne ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe, takie jak biegi, pilates, fitness, gimnastyka czy chociażby coraz popularniejsza joga, którą można wykonywać w klubach fitness. W odpowiednio dobranych grupach ćwiczeniowych i od okiem najlepszych trenerów, instruktorów. Niezależnie od tego, który sport jest najbardziej efektywny, należy stwierdzić, że każdy aktywny wypoczynek, aktywność fizyczna, ćwiczenie siłowe, ćwiczenie aerobowe, może być pozytywne dla osób ćwiczących i pozytywnie wpływać na ich zdrowie a tym bardziej na ich kondycje fizyczną, którą wypracowują poprzez regularny aktywny wypoczynek, nordic walking, pilates, gimnastykę, jogę i inne amatorskie lub bardzo profesjonalne i zaawansowane ćwiczenia.