Ćwiczenia w grupach takie jak Nordic walking są bardziej efektywne i mobilizujące w porównaniu do ćwiczeń fizycznych, ćwiczeń aerobowych, aktywności fizycznej, która wykonuje się samodzielnie. Dlatego Nordic walking jest szczególnie polecany dla osób, które nie mają tak silnej woli na samodzielną aktywność fizyczną czy na samodzielny, aktywny wypoczynek. Nordic walking jest podobnie jak fitness, pilates i joga dostosowany do możliwości wspólnego ćwiczenia aerobowego kilku osób, które chcą aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu i którym zależy na aktywnym wypoczynku. Oczywiście najlepsze efekty odnosi się, gdy grupa uprawiająca Nordic walking czy inne ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe, jest do siebie zbliżona pod względem wiekowym oraz pod względem kondycji fizycznej. Osoby o podobnej kondycji fizycznej są w stanie utrzymywać optymalne tempo ćwiczeń aerobowych, ćwiczeń fizycznych i każdych innych ćwiczeń grupowych takich jak Nordic walking. Często Nordic walking jest uprawiany w górach i w miejscach, w których grupy ćwiczeniowe spotykają się w celu zwiedzania. Okazuje się, bowiem że ćwiczenie fizyczne, którym jest Nordic walking daje lepsze efekty dla zdrowia i rozwoju pozytywnej kondycji fizycznej, niż zwykły marsz lub nawet marszobieg. Poza tym takie ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe wykonywane na świeżym powietrzu są formą aktywnego wypoczynku i jeśli wykonuje się je w urokliwych miejscach, wówczas czas ich wykonywania ucieka niewiarygodnie szybko. Nordic walking jest sposobem na aktywny wypoczynek, który wiele osób w różnym wieku uważa za najciekawszy i najprzyjemniejszy aktywny wypoczynek. Dzięki temu, że ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe, Nordic walking, wykonywane są na świeżym powietrzu, wzrasta nie tylko kondycja fizyczna, ale także odporność organizmu na różnego typu choroby i infekcje. Specjaliści podkreślają, że aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu, Nordic walking można wykonywać niemal o każdej porze roku. Dzięki temu taka aktywność fizyczna jest uniwersalna i doceniana.