Aktywny wypoczynek i ruch na świeżym powietrzu ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie ludzi w każdym, przedziale wiekowym. Niemal każda osoba, która aktywnie uprawia sport, jogę, fitness, ćwiczenia aerobowe, ćwiczenia siłowe, jest w stanie poprawić swoją kondycje fizyczną i efektowniej spalać nad mierną tkankę tłuszczową. O ostatnich latach w Polsce, coraz większym zainteresowaniem cieszy się aktywny sport oraz ćwiczenia na świeżym powietrzu takie jak Nordic walking. Według specjalistów Nordic walking „jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami. Niektórym może się wydawać, że jest to sport nowy, jednak jego początki datuje się na lata dwudzieste XX wieku. Wtedy była to forma treningu dla narciarzy biegowych.” Wszystkie zalety ćwiczeń takich jak Nordic walking są nie do przecenienia, bowiem dzięki ćwiczeniom na świeżym powietrzu poprawia się ogólne zdrowie organizmu, wzmacnia się układ odpornościowy, poprawia wydolność organizmu, a wszystkie wewnętrzne organy człowieka zaczynają funkcjonować sprawniej i bardziej efektywnie. ćwiczenia siłowe, ćwiczenia aerobowe, aktywność na świeżym powietrzu to rodzaje sportu, które są szczególnie polecane dla osób po przebytych chorobach. Warto wiedzieć, że ćwiczenia na świeżym powietrzu takim jak chociażby wspomniany wcześniej Nordic walking są bardzo zdrowe i w dużym, stopniu powiększają objętość płuc. Dlatego takie ćwiczenia na świeżym powietrzu, ćwiczenia aerobowe, mogą wykonywać osoby, które boją się o wystąpienie chorób związanych z układem oddechowym oraz z astmą. Nordic walking pozwala na zminimalizowanie ryzyka powstawania tych chorób, a ćwiczenia aerobowe, fitness, ćwiczenia fizyczne wykonywane na świeżym powietrzu są bardzo zdrowe, pozytywnie wpływające na organizm oraz polecane przez lekarzy, dietetyków, osoby zajmujące się aktywnością fizyczną w sposób profesjonalny, oraz przez najlepszych fachowców zajmujących się sportem i aktywnym trybem życia każdego człowieka.