Aktywny wypoczynek wciąż zyskuje na popularności. Jest to spowodowane tym, że modny staje się zdrowy styl życia, dbanie o urodę i ogólnądobrą kondycję fizyczną. Aktywność towarzyszyła człowiekowi już od najdawniejszych czasów – przemieszczał się z miejsca na miejsce, polował i łowił.

Aktywny wypoczynek ma wiele zalet, z których często nie zdajemy sobie sprawy -powoduje, że przyspiesza nasz metabolizm, wzmacniają się mięśnie i poprawia się krążenie krwi. Stajemy się przez to sprawniejsi i zdrowsi. Aktywność fizyczna i rekreacja wpływa także na znaczną poprawę naszego nastroju – jesteśmy lepiej dotlenieni, organizm wytwarza więcej endorfin, a dodatkowo zwyczajnie mamy poczucie satysfakcji.

Aktywny wypoczynek to niezwykle pożyteczna forma rozrywki i rekreacji. Zapewnia pełną sprawność organizmu i pozwala na odreagowanie stresu, którego działaniu jesteśmy poddawani każdego dnia.

Najpopularniejsze formy aktywnego wypoczynku to: jazda konna, sporty wodne, narciarstwo, wspinaczka górska, nordic walking, jazda na rowerze i inne sporty. Osoby o słabszej kondycji mogą zdecydować się na spacery lub pływanie dla czystego odpoczynku i rekreacji. Blog ten powstał dla tych, którzy uprawiają różnego rodzaju sporty lub dopiero myślą nad aktywnym spędzaniem czasu. Dostępne tu porady pozwolą im wybrać odpowiedni rodzaj dyscypliny sportowej i nabyć potrzebne do tego akcesoria.

Ostatnio niezwykle popularny jest nordic walking. Nie każdy jednak wie, na czym on właściwie polega. Jest to marsz, podczas którego odbijamy się od podłoża specjalnie przeznaczonymi do tego kijkami. Ta dyscyplina sportowa została wymyślona w Finlandii w latach 20-tych XX wieku. Miała ona być całorocznym treningiem dla narciarzy biegowych. Podobna sytuacja miała jednak miejsce jeszcze w starożytności. Wówczas kije były używane przez pasterzy i pielgrzymów do podpierania się podczas marszu w trudnym terenie.

Kijki używane w czasie uprawiania nordic walkingu nie tylko ułatwiają spacer, ale także pozwalają na zwiększenie intensywności marszu. Wtedy również prostuje się sylwetka i odciąża kręgosłup. Nordic walking usprawnia mięśnie nóg, górnej części tułowia i ramion oraz rozluźnia okolice barków. Dodatkowo taki trening to kolejna okazja do spalenia sporej ilości kalorii.