Aktywny wypoczynek jest bardzo polecany dla osób po trzydziestym roku życia. Wielu lekarzy zgodnie twierdzi, że aktywność fizyczna, aktywny wypoczynek, ćwiczenia aerobowe, ćwiczenia fizyczne, fitness, joga pilates i każdy inny wysiłek fizyczny, ma ogromnie pozytywne skutki dla zdrowia całego organizmu. Warto pamiętać ze ćwiczenia fizyczne i aktywny wypoczynek pozwala na unormowanie ciśnienia krwi, zapobiega powstawaniu wielu chorób serca, nadciśnieniom, zawałom oraz innym, ciężkim chorobom organizmu. Na uwagę zasługują przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, dzięki którym organizm poprawia swoje ukrwienie i bardzo mocno się regeneruje. Ostatnio zainteresowaniem osób które lubią aktywny wypoczynek i aktywność fizyczną, cieszy się Nordic walking. Specjaliści z zakresu aktywności fizycznej, ćwiczeń fizycznych, ćwiczeń aerobowych bardzo zachwalają Nordic walking , ponieważ twierdza że przynosi on ogromne korzyści dla ciała i bardzo usprawnia cały organizm człowieka. Podkreślają także, że „podczas Nordic Walking osoba uprawiająca ten rodzaj aktywności fizycznej angażuje do wysiłku większość mięśni ciała. Pracują one zupełnie inaczej niż podczas zwykłego marszu. Są bardziej wzmocnione, zwłaszcza ramiona, które stają się mocniejsze i bardziej wytrzymałe.” Dzięki tak dobremu dobraniu ćwiczeń z wykorzystaniem kijków do Nordic walking, taką aktywność fizyczna, aktywny wypoczynek może uprawiać osobna w niemal każdym wieku. ćwiczenia fizyczne i aktywność fizyczna taka jak Nordic walking bardzo szybko przynosi widoczne rezultaty, bowiem jest bardzo dobrym sposobem aktywności fizycznej, który wpływa na poruszenie mięśni całego ciała, na poprawę całej sylwetki ciała, wyszczuplenie organizmu, redukcje nadmiernej tkanki tłuszczowej oraz na bardzo przyjemny aktywny wypoczynek. Nordic walking jest ćwiczeniem fizycznym, którego ogromną zaletą jest możliwość wykonywania w grupie ćwiczeniowej. jest to powszechnie doceniane przez osoby chcące aktywnie spędzać czas i aktywnie wypoczywać na świeżym powietrzu.