Każda aktywność fizyczna może być bardzo efektywna lub wcale nie efektywna. Złe efekty ćwiczeń lub ich całkowity brak są najczęściej spowodowane poprzez niewłaściwy sposób wykonywania ćwiczeń fizycznych, ćwiczeń aerobowych, aktywnego wypoczynku, sportu, gimnastyki oraz każdego innego rodzaju zajęć polegających na aktywnym spędzeniu czasu. Wiele osób ćwiczy i wykonuje aktywność fizyczną w niewłaściwy sposób, ma to swój negatywny skutek w postaci braku widocznych efektów ćwiczeń. Dotyczy to w szczególności osób, które ćwiczą samodzielnie, bez trenera ani zawodowego sportowca, który wskaże jak powinno wykonywać się ćwiczenia siłowe, ćwiczenia aerobowe, aktywność fizyczną, sport. Powszechnie wiadomo, że jedną z najbardziej efektywnych form aktywności fizycznej jest Nordic walking. Jednak również i taki aktywny wypoczynek, aktywność fizyczna, nie daje odpowiednich rezultatów, jeśli osoba ćwicząca wykonuje sport, aktywność fizyczną, ćwiczenia aerobowe w sposób nie prawidłowy. Sportowcy, trenerzy i inni specjaliści zajmujący się ćwiczeniem nordic walking zgodnie podają sposoby odpowiedniego ćwiczenia z użyciem kijków do nordic walking i podkreślają, że bardzo ważna jest postawa ciała podczas wykonywania każdej aktywności fizycznej, aktywnego wypoczynku, ćwiczeń fizycznych, ćwiczeń aerobowych, gimnastyki, pilates, aerobiku i każdej formy aktywności fizycznej oraz aktywnego wypoczynku. W przypadku nordic walking, trenerzy, sportowcy, podkreślają, że: „podczas chodzenia plecy powinny być wyprostowane brzuch wciągnięty, łokcie rozluźnione i w miarę proste, ale nie sztywne. W miarę jak człowiek przyspiesza, powinien pozwolić ciału pochylić się trochę do przodu.” Takie ćwiczenie z użyciem kijków do nordic walking, taka aktywność fizyczna, aktywny wypoczynek wykonywany w prawidłowy sposób, z pewnością przynosi szybkie i w pełni satysfakcjonujące rezultaty o wiele lepsze niż ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe, gimnastyka, aerobik sport, ćwiczenia wytrzymałościowe, aktywny wypoczynek, nordic walking, wykonywany w sposób niezgodny z zaleceniami specjalistów zajmujących się sportem i aktywnością fizyczną.