Każda aktywność fizyczna, aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu jest wskazaną formą ćwiczeń, które powinny wykonywać osoby w każdym wieku. Niegdyś człowiek musiał wykonywać ćwiczenia aerobowe podczas wykonywania zwykłych czynności domowych, na przykład podczas ręcznego prania, jednak dziś wszystkie te czynności zostały zastąpione przez urządzenia, i dlatego osoby powinny poświęcać więcej czasu na aktywny wypoczynek, sport, ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia aerobowe, czy ćwiczenia siłowe. Szczególnie ćwiczenia aerobowe i aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu niosą ze sobą pozytywne dla organizmu skutki. Jednym z popularniejszych ćwiczeń aerobowych wykonywanych w grupach ćwiczeniowych, jest nordic walking. Nordic walking, zdaniem ekspertów zdrowia, sportowców, jest nawet lepszy niż fitness wykonywany w grupie ćwiczeniowej. Dzieje się tak, ponieważ nordic walking wykonywany jest na świeżym powietrzu i osoby uprawiające taki aktywny wypoczynek, aktywność fizyczną, bardziej przyjemnie spędzają czas, dotleniają swój organizm świeżym powietrzem i o wiele chętniej uczęszczają na taki aktywny wypoczynek. Z kolei ćwiczenia aerobowe, fitness, joga, pilates, wykonywane są w pomieszczeniach. Nawet, jeśli pomieszczenie posiada wentylacje i cyrkulacje powietrza, nie jest to aż tak atrakcyjna forma aktywności fizycznej, aktywnego wypoczynku jak ćwiczenia na świeżym powietrzu, nordic walking. Dzięki atrakcyjności aktywnego wypoczynku, aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, coraz więcej osób decyduje się na odejście od telewizora i zabranie się na poważnie do uprawiania sportu, jakim jest Nordic walking. Poprzez nordic walking, osoby ćwiczące mogą się wzajemnie motywować, cieszyć osiągniętymi wspólnie rezultatami i przyciągać do swojej grupy coraz to nowsze osoby, które chciałyby aktywnie wypoczywać i poprawić kondycje fizyczną oraz wydolność organizmu. Z cała pewnością nordic walking, aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu, są zdrowsze niż siedzenie w domu i brak sportu w przeciągu wielu lat.